Program omogućava nastavak kontinuiranih stručnih usluga psihosocijalne podrške logopeda, psihologa, fizioterapeuta, rehabilitatora i učitelja razredne nastave za više od 80 djece s teškoćama u razvoju s područja grada Trogira i susjednih općina Marine, Segeta i Okruga.
Program obuhvaća usluge važne za lokalnu, ali i širu zajednicu u koje se ubrajaju:
-neposredan rad s korisnicima
-stručna podrška u obitelji
-savjetodavne usluge
-psihosocijalna podrška
-individualni i grupni rad
-radionice usmjerene na poboljšanje kvalitete života
-uključenje u rad zajednice
Programom će se doprinjeti razvoju multidisciplinarnog pristupa te boljoj koordinaciji lokalnih
institucija i pružatelja usluga.
Opći cilj programa je razvijanje koordiniranog sustava podrške djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima kroz razvijanje kvalitetne mreže socijalnih usluga u zajednici kroz nastavak pružanja psihosocijalnih usluga za skupinu korisnika područja grada Trogira i općina Marine, Segeta i Okruga.
Uslugama logopeda, rehabilitatora, psihologa i fizioterapeuta kao i organiziranim grupnim radionicama i kreativnim aktivnostima stvorit će se okvir za transdisciplinarni pristup te ostvariti pretpostavke za provođenje psihosocijalne rehabilitacije.
Naglasak je stavljen na prevenciju institucionalizacije kroz razvoj i jačanje izvaninstitucionalne usluge u lokalnoj zajednici s ciljem povećanja socijalne uključenosti djece s teškoćama u razvoju u život u zajednici.
Provedbom programa osigurat će se lokalna pokrivenost uslugama koje su često nedostupne roditeljima zbog udaljenosti mjesta stanovanja od regionalnog centra, što je preduvjet za poticanje samostalnosti i neovisnog življenja djece i mladih s teškoćama u razvoju.
Provedbom rehabilitacijskih i kreativnih aktivnosti te aktivnosti pomoći u učenju u okviru grupe želi se smanjiti socijalna isključenost koju djeca i mladi s teškoćama u razvoju često doživljavaju, dok se kroz razvoj suradničkog odnosa s roditeljima želi omogućiti što kvalitetniji i pravovremeniji pristup informacijama o razvoju i potebama njihove djece kao i o metodama rada kod kuće.
Program je nastavak pružanja dokazano potrebnih socijalnih usluga za djecu i mlade s teškoćama, a njime se planiraju obuhvatiti:
-psihosocijalne usluge logopeda, rehabilitatora, psihologa, fizioterapeuta i učitelja razredne nastave
-rad kroz individualne i grupne terapije
-kreativne radionice
-pomoć u učenju
-informiranje roditelja kroz individualne konzultacije
Rad Centra provodi se cjelodnevno u smjenskom radu djelatnika s ciljem što adekvatnijeg odgovora na potrebe korisnika.
Ciljane skupine/korisnici programa
-djeca i mladi s teškoćama u razvoju
-roditelji djece i mladih s teškoćama u razvoju
Očekivani rezultati
-pružen dostatan broj logopedskih, rehabilitatorskih i psiholoških usluga za sve korisnike ovisno o njihovim dijagnozama i individualnim potrebama
-pozitivan utjecaj na korisnike te odgojno – obrazovne ustanove, kao i širu lokalnu zajednicu
-kontinuirani pristup nužnim psihosocijalnim uslugama
-razvoj socio – emocionalnih, motoričkih, jezično – govornih znanja i vještina
-lakša prilagodba i bolja školska/predškolska postignuća korisnika
-povećanje razine samopouzdanja korisnika, kao i jačanje osjećaja pripadnosti zajednici
-smanjenje razine stresa uzrokovanog odlascima u udaljena mjesta radi pristupa socijalnim uslugama
-poticanje samostalnosti usvajanjem novih znanja i vještina
-jačanje kapaciteta roditelja uslijed individualnih konzultacijskih aktivnosti
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/10/boravak-3.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/10/boravak-2.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/10/boravak-1.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/10/set-3.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/10/set-2.jpg)
Prosinac 2021.
Svakodnevno provođenje logoterapije postalo je lakše i zanimljivije uz vibrofon, aparat za korekciju glasova. On služi kao pomoćno sredstvo za korekciju izgovora glasova i za gotovo sve govorne poremećaje. Omogućava nesmetan rad i izvanredne rezultate. Vibrofon proizvodi vibracije uz upotrebu 6 različitih sondi i pomaže nam u terapiji izgovora glasova. Također, u terapiji korekcije izgovora glasova koristimo digitalni logopedski set, koji u kombinaciji sa vibrofonom, daje odlične rezultate.
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2022/01/IMG_20220128_130757-768x1024.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2022/01/IMG_20220128_130555-768x1024.jpg)
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2022/01/IMG_20220128_130659-768x1024.jpg)
Listopad 2021.
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/11/1.jpg)
Kroz mjesec listopad obilježavamo tjedan jezične poteškoće pod nazivom disleksija.
Disleksija zapravo nije bolest, to je stanje. Disleksija nije bolest ona je sindrom ili skup osobina primanja, obrade i pohranjivanja informacija u neke osobe zbog kojega ona ima određeni stil spoznavanja sebe i svijeta oko sebe. Može biti u kombinaciji s poremećajem pažnje, ADHD-om, nekom vrstama dječjih epilepsija, posebnim jezičnim teškoćama.
U čitanje je uključen niz vještina. Ne može se reći da se neki simptom javlja samo kod disleksije jer se neki od simptoma mogu javiti i kod svakog drugog čitača.
RANI ZNAKOVI:
U ranoj predškolskoj dobi određene teškoće dobar su prediktor povezan s disleksijom u školskoj dobi.
- Dijete je nezainteresirano za slova i brojke
- Lošije pamti pjesmice ili stihove u rimi
- Kasni u jednoj ili više predčitačkih vještina
- Lošiji fonematski sluh
- Prisutnost fonoloških poremećaja izgovora ili leksička dislalija
- Nezainteresirano je za slikovnice, bojanke
- Ne razlikuje odnose lijevo/desno
- Zrcalno pisanje slova/znamenki
ZNAKOVI U ŠKOLSKOJ DOBI
ČITANJE
- teškoće se odnose na brzinu i preciznost čitanja i na razinu razumijevanja pročitanog
- dugo slovkaju, tiho izgovaraju riječi pri čitanju, ne čitaju tečno
- ne uočavaju točke kao znakove razgraničenja rečenica
- ritam je određen povremenih zastojima, nedostatkom pauza, silaznim ili uzlaznim intonacijama kod čitanja izjavnih i upitnih rečenica što daje dojam netečnog čitanja
- nepreciznost je jednaka i pri čitanju kratkih riječi kao što su “od”, “do”, “uz”, “iz”, kao i pri čitanju višesložnih riječi
- zamjene, skraćivanja ili dodavanja slova, dijelova riječi i cijelih riječi kojih u tekstu nema
- dolazi do zamjene grafički sličnih slova kao što su “d” i “b”
- kratke riječi poput prijedloga “do” i “od” postaju nesavladive
- dolazi do zamjene riječi slične osnove: “presavijanje”-”presađivanje”, “poderao”-”pobrao”…
- neke riječi dobivaju nepostojeće dijelove: “radoznala uspavanka”-”radoznavala uspavanka”, a neke se potpuno skraćuju: “odmahivala”-”odmah”
- narušeno razumijevanje pročitanog teksta
FONOLOŠKA OBRADA RIJEČI:
- nedostatna fonološka obrada riječi znači da dijete teško postaje svjesno glasova u riječima, ne može izdvojiti početni ili završni glas, teško uočava ritam i rimu riječi
- teškoće se mogu, ali i ne moraju odraziti u djetetovom govoru (teškoće s izdvajanjem i raščlambom riječi na glasove – “svjetlo”-”svjeklo”, “metla”-”mekla”)
PISANJE
- teškoće u oblikovanju i organiziranosti slova i rukopisa javljaju se kada dijete teško povezuju glas-slovo, mogu biti posljedica istih fonoloških nedostataka koji se pojavljuju u čitanju.
- smetnje u samostalnom sastavljanju teksta koje su posljedica neujednačenog stupnja u razvoju govornog i pisanog jezika
- zamjene slova u diktatu, dijete piše onako kako čuje i kako izgovara (“kost”-”gost”, “kosa”-”koza”)
- rukopis može biti neoblikovan, slova nedovoljna izdiferencirana, dijete ponekad ne uočava granice riječi i početak rečenice.
VIZUALNA PERCEPCIJA
- u polju vizualnoga postoje teškoće koje sama djeca opisuju kao: okretanje slova, pretapanje redova teksta, gubljenje dijelova rečenice, završetaka riječi, dezorijentacija u smjerovima lijevo-desno, gore-dolje
- zbog toga djeca ne mogu tečno čitati bez zastoja
PAMĆENJE:
- kratkoročno pamćenje ima vrlo važnu ulogu u čitanju, ono omogućava zadržavanje sekvenci neke trenutne radnje ili misli u svijesti tijekom dvadesetak sekundi
- disleksija pogađa tu fazu kratkoročnog pamćenja i tako onemogućava pretvaranja slova u glasove i stvaranje slogova koji se nižu jedan za drugim i oblikuju jasne riječi
- disleksija ponekad obuhvaća i teškoće s dugotrajnom memorijom, tada je ona veliki problem u svladavanju školskog gradiva
TEŠKOĆE U SEKVENCIONIRANJU:
- dijete se teško snalazi u vremensko – prostornim sljedovima
TEŠKOĆE U ORGANIZACIJI INFORMACIJA:
- dijete najčešće uči pojedinačnu lekciju ne stvarajući veće ili manje cjeline u koje bi naučene podatke mogao smjestiti.
- stvaranje kognitivnih mapa utječe da se dezorganiziranost smanji, crtanje pojmovne hijerarhije
![](https://www.toms.hr/wp-content/uploads/2021/11/3.jpg)
POZNATE OSOBE
- ZNANSTVENICI, ISTRAŽIVAČI, PRONALAZAČI (Albert Einstein,Thomas Edison, Alexander Graham Bell, Isaac Newton, Michael Faraday)
- POLITIČARI, VOJSKOVOĐE (George Patton, Winston Churchill, Woodrow Wilson, Olaf – norveški kralj(i sva njegova djeca), John F. Kennedy)
- LIKOVNI UMJETNICI (Leonardo da Vinci, Pablo Picasso, Walt Disney, Robert Rauschenberg, Auguste Rodin, Richard Rogers, Charles Rennie Mackintosh, Jorn Utzon)
- SPORTAŠI (Greg Louganis, Jackie Stewart, Johnny Herbert , Bruce Jenner, Adie Allen, Duncan Goodhew, Paul Merson, Magic Johnson, Muhammad Ali)
Rujan 2021.
Logopedice Udruge, Sara i Marina, u rujnu su pohađale Edukaciju za korištenje digitalnog logopedskog seta u Zagrebu. U setu je već unaprijed pripremljeno i pohranjeno 55 gotovih programa koji se jednostavno i brzo mogu aktivirati.
Set nije ograničen niti vezan uz neku određenu metodu rehabilitacije i može se koristiti u većini rehabilitacijskih postupaka i uz bilo koju metodu ili način rehabilitacije. Zahvaljujući raznolikim mogućnostima filtriranja i dinamičkom procesiranju zvuka, izuzetno je pogodan u rehabilitaciji različitih govornih poremećaja kao i u rehabilitaciji govora i slušanja kod djece s oštećenjem sluha (i kohlearnim implantom). Set logopedice koriste naizmjenično i djeca su oduševljena njime, kao i one same.
Kolovoz 2021.
Kroz mjesec kolovoz, defektolog i logoped Udruge (teta Mira i teta Marina) preselili su se na novu adresu, Dr.Franje Tuđmana 34. U novom prostoru imaju čekaonicu i igraonicu namijenjenu terapijama djece od rane dobi do školaraca pa čak i srednjoškolaca. Mjesec kolovoz protekao je u selidbi, uređenju prostora, prilagodbi materijala i potreba djece te standardnim terapijama.
Logoped je radio individualne vježbe artikulacije, poticanja govora i prevenciju mucanja. Individualne vježbe i vježbe u paru odrađivale su se za učenike s teškoćama u čitanju i pisanju.
Defektolog je nastavio i na novoj lokaciji sa svojim terapijama za djecu s poteškoćama u razvoju, s poteškoćama u čitanju i pisanju te s emocionalnim poteškoćama.
Svakodnevno se telefonskim putem (porukama, slikama, videima, pozivima) komunicira s roditeljima u vidu izvještaja, ako je potrebno, te uputa za rad kao i savjetodavni razgovori u samome Centru.